Am primit de la Raiffeisen Bank urmatoarea atentionare de frauda pe care o copiem mai jos pentru a va ajuta sa va protejati in caz de tentative de frauda informatica. Aceste amenintari sunt serioase si pot duce la pierderi importante.
Dragi clienti,
In contextul actual s-au intensificat atacurile de tip CEO fraud, combinate cu apeluri false, precum si atacurile cibernetice asupra utilizatorilor de internet.
Semne de identificare a tentativelor de frauda:
- Existenta unui numar mare de apeluri telefonice/e-mailuri primite intr-o perioada scurta de timp
- Textul mesajului implica o actiune urgenta, care va preseaza sa ignorati sau sa ocoliti politicile aplicate in organizatie. Urmati intotdeauna politicile si procedurile companiei, chiar daca e-mailul vine din partea sefului sau al altui superior.
- E-mailul face referire la mediul de munca, dar foloseste o adresa personala de e-mail, cum ar fi @gmail.com sau @yahoo.com.
- E-mailul pare a proveni de la un manager, coleg de serviciu sau furnizor cu care va cunoasteti sau lucrati, dar formularea mesajului nu este caracteristica acestuia
- Presiune psihologica ridicata: secret, importanta si urgenta (de exemplu investitii strategice)
- Informatiile disponibile public sunt utilizate in mod gresit
Cum sa va protejati:
- Ramaneti calm si analizati cu atentie plauzibilitatea e-mailului
- Luati legatura cu managerul/partenerul de business pe numarul cunoscut de telefon si obtineti o confirmare a informatiilor transmise prin e-mail
- Verificati si validati indicatiile de tranzactii catre conturi necunoscute/noi conturi bancare neutilizate anterior
- Verificati cu atentie adresa de e-mail a expeditorului pentru a identifica posibile nereguli
- Fiti atenti la continutul mesajelor, la sursa email-urilor. Acestea vin de la persoane necunoscute cu subiecte menite sa va induca in eroare, cum ar fi: factura ta a fost emisa, extrasul tranzactiei xxxxxxxxx, SCAN document id:xxxxxxx
- Acordati o atentie sporita website-urilor si email-urilor care se folosesc de numele "Corona" sau "COVID19" pentru a raspandi software malitios si spam
- Nu deschideti atasamentele decat dupa ce v-ati asigurat ca provin de la o sursa cunoscuta
- Va recomandam sa folositi o solutie de antivirus actualizata cu ultimele semnaturi, iar sistemul de operare precum si celalalte aplicatii, sa contina ultimele patch-uri de securitate.
De asemenea, daca intampinati probleme de autentificare in aplicatia Raiffeisen Online (https://www.raiffeisenonline.ro), va rugam sa contactati departamentul de suport:
Telefon: 021.306.55.55
Echipa Raiffeisen Bank
Joi, Martie 26, 2020