Activare DMARC (DKIM + SPF) pentru ameliorarea livrarii mailurilor in folderul SPAM

Email-urile intra in folderul SPAM din foarte multe motive, cum ar fi: ip-ul shared a serverului, ip-ul providerului de internet, atasamnet email, continutul email-ului, etc.

Pentru a evita ca email-urile sa intre in folderul SPAM este recomandat sa aveti un Ip dedicat pentru contul dvs. si sa activati DMARC si DKIM / SPF din cPanel


1. Logarea la panoul de control cPanel




2. De la categoria "Email" se alege "Email Deliverability"

Se verifica inregistrarile  DKIM si SPF sa aiba status "Valid"

In cazul in care inregistrarea "Reverse DNS (PTR)" are status "Repair" trebuie sa mergeti in cPanel si alegeti optiunea Zone Editor unde trebuie sa creati o inregistrare de timp DMARC dupa cum urmeaza:

"Add DMARC Record - activati inregistrarea de tip DMARC din zona DNS apasand butonul Add record (Policy: Reject)."

In optiunea(record-ul) de DMARC se poate opta pentru optiunea de a primi notificari de trimitere email-uri spre provideri sau domeniile care suporta DMARC. In notificarea de trimitere se primeste un raport agregat cu informatii privind sursa email-ului, domeniul folosit pentru trimiterea email-ului, IP-ul, numarul specific de email-uri trimise si DKIM-ul/SPF-ul folosit pentru trimiterea email-urilor. 

Optiunea respectiv se poate activa tot de la sectiunea de Add Record si se completeze adresa de email la sectiunea "Optional Parameters" - "Send Aggregate Mail Reports To" si "Send Failure Reports To" unde se va nota adresa de email spre care se doreste primirea rapoartelor agregate. 

Daca se doreste actualizarea record-ului cu optiunea de trimitere a raport-urilor (asta in cazul in care record-ul a fost adaugat precedent), se identifica record-ul de dmarc - "_dmarc.numedomeniu.ro" si in partea dreapta click pe butonul "Update", sectiunea "Optional Parameters" si optiunea de send.

Mai departe ca email-urile sa nu intre in folderul SPAM ar fi indicat ca si destinatarii sa foloseasca optiunea Not Spam  si sa adauge adresa expeditorului la contacte.

  • 0 utilizatori au considerat informaţia utilă
Răspunsul a fost util?

Articole similare

Interpretarea logurilor de trimitere/primire email-uri, cu ajutorul optiunii Track Delivery din cPanel

Optiunea "Track Delivery" de cPanel este de foarte mare ajutor daca sunteti in cautarea de...

Crearea unei casute de email din cPanel

Panoul de control cPanel permite sa creati adrese de email @domeniulmeu.tld. Pentru a creea o...

Setarea unui forwarder din cPanel

Forwarder-ul trimite o copie a mesajele primite de la o adresă de e-mail catre o alta adresa de...

Email Deliverability din cPanel

Optiunea Email Deliverability din panoul de control permite sa obtineti informatii despre...

Global Email Filters din cPanel

Email Filters este o optiune furnizata de panoul de control cPanel care va permite sa blocati...