Email-urile intra in folderul SPAM din foarte multe motive, cum ar fi: ip-ul shared a serverului, ip-ul providerului de internet, atasamnet email, continutul email-ului, etc.
Pentru a evita ca email-urile sa intre in folderul SPAM este recomandat sa aveti un Ip dedicat pentru contul dvs. si sa activati DMARC si DKIM / SPF din cPanel
1. Logarea la panoul de control cPanel
2. De la categoria "Email" se alege "Email Deliverability"
Se verifica inregistrarile DKIM si SPF sa aiba status "Valid"
In cazul in care inregistrarea "Reverse DNS (PTR)" are status "Repair" trebuie sa mergeti in cPanel si alegeti optiunea Zone Editor unde trebuie sa creati o inregistrare de timp DMARC dupa cum urmeaza:
"Add DMARC Record - activati inregistrarea de tip DMARC din zona DNS apasand butonul Add record (Policy: Reject)."
In optiunea(record-ul) de DMARC se poate opta pentru optiunea de a primi notificari de trimitere email-uri spre provideri sau domeniile care suporta DMARC. In notificarea de trimitere se primeste un raport agregat cu informatii privind sursa email-ului, domeniul folosit pentru trimiterea email-ului, IP-ul, numarul specific de email-uri trimise si DKIM-ul/SPF-ul folosit pentru trimiterea email-urilor.
Optiunea respectiv se poate activa tot de la sectiunea de Add Record si se completeze adresa de email la sectiunea "Optional Parameters" - "Send Aggregate Mail Reports To" si "Send Failure Reports To" unde se va nota adresa de email spre care se doreste primirea rapoartelor agregate.
Daca se doreste actualizarea record-ului cu optiunea de trimitere a raport-urilor (asta in cazul in care record-ul a fost adaugat precedent), se identifica record-ul de dmarc - "_dmarc.numedomeniu.ro" si in partea dreapta click pe butonul "Update", sectiunea "Optional Parameters" si optiunea de send.
Mai departe ca email-urile sa nu intre in folderul SPAM ar fi indicat ca si destinatarii sa foloseasca optiunea Not Spam si sa adauge adresa expeditorului la contacte.